Ik ga op reis en neem mee...

15 juli 2018 - Nederland, Nederland

De afgelopen weken hebben we niet stil gezeten. We hebben de nodige verjaardagen en feestjes gehad. Jasper werd 4 en had een dino-feestje, Mila wordt in augustus 10 en heeft een bowlingfeestje gehouden. Verder nog een kleine ‘wij waren/worden jarig en uitzwaai-borrel annex bbq’ gehouden. Jasper heeft tijdelijk dag gezegd bij zijn vriendjes op school en Mila heeft met een musical afscheid genomen van haar lagere schoolperiode.

We zijn nu de laatste dingen aan het opruimen, schoonmaken, wassen en klaar leggen om in te pakken!
De laatste weken hebben we vaak de vraag gehad: wat neem je allemaal mee als je zolang weg gaat? Veel! Heel veel! We gaan ongeveer de helft van de reis kamperen, dus kampeerspullen. Denk dan aan slaapzakken, lakenzakken, kussens en sneldrogende handdoeken. Verder kleren: afritsbroeken, (sneldrogende) shirts, warme vesten (lekker voor in Peru en Patagonie), etc. Tot slot dan nog de dagelijkse verzorging en medicijnen. Antibiotica voor de hardnekkige diarree, noodvoorraad Malariatabletten voor Peter, Sandra en Mila en voor Jasper een volledige dosis malariatabletten. Om het steken te voorkomen deet, heel veel deet. Pijnstillers, acupunctuurnaaldjes, maar ook naalden voor in het ziekenhuis, voor als de hygiëne minder is. Daarnaast nog wat lesmateriaal voor Mila (om kennis op peil te houden), spelletjes, camera’s, walkie talkies (voor als de 2 kleine Laloli’s in de daktent van de auto gaan slapen) en 2 tablets. En dat moet allemaal gaan passen in een rolkoffer, 2 backpack rugzakken, 1 rugzak voor Mila, 1 voor Jasper en 2 kleine dagrugzakjes. Wordt vervolgd of dat gaat passen...

1. Henkgoudswaard:
    15 juli 2018
    Ik ben benieuwd maar het gaat jullie vast lukken
  2. Cindy:
    15 juli 2018
    Oehhh spannend!
  3. Mariette van loon:
    16 juli 2018
    dat wordt inpakken met beleid.
  4. Minke:
    16 juli 2018
    Pfffff, dat is idd best veel
  5. Wim:
    16 juli 2018
    Pak dat lesmateriaal maar ergens onderin hoor Mila, je hebt nu eerst lekker vakantie!
  6. Marleen:
    16 juli 2018
    Lastig hoor dat inpakken! Maar geen zorgen. Gelukkig is bijna overal van alles te koop. En soms kan je iemand blij maken met spullen die je (tijdelijk) niet meer nodig hebt, en maak je jezelf blij met minder gewicht mee te sjouwen. Leren doe je ook zonder lesmateriaal, maakt niet uit op welke leeftijd. Aftellen, en genieten!
  7. Rogier:
    16 juli 2018
    Wow! Dat zijn een hoop spullen! Ben idd heel benieuwd of dat allemaal in die tassen gaat passen. 🤔
    Zolang de pinpas/creditcard en de paspoorten maar bij je hebt, dan is de rest wel te regelen.
    Heel veel plezier en ik ben erg benieuwd naar de verhalen en foto’s!
  8. Larissa:
    16 juli 2018
    Succes met inpakken. Wat ook helpt om diaree te voorkomen is elke dag een glas echte cola en een zakje chips. Sinds wij dat "dieet" toepassen op onze verre reizen heeft er nooit meer iemand diaree gehad.
    Maar nogmaals succes!
  9. Dory Grevenstette-Pronk:
    Gaaf joh, veel plezier.
  10. Kiana en Victoria:
    18 juli 2018
    Yay! Veel plezier, ik hoop dat het een reis wordt die je never nooit vergeet!