Nog 5,5 weken...

8 juni 2018 - Den Haag, Nederland

Wat ruim 2 jaar geleden begon met het zinnetje 'Dat zou gaaf zijn, met z'n 4-en de wereld rond trekken!' (met dank aan avontuurlijke vrienden (ze weten wel wie we bedoelen ;-) )), wordt nu werkelijkheid.
2 jaar van uitzoeken, voorbereiden, regelen, zorgen, en momenten van 'waar beginnen we aan...?'.
We zijn gaan uitzoeken wat er mogelijk was, hoe we dit mogelijk konden maken. En stapje voor stapje kwamen we steeds verder. School wilde meewerken, de leerplichtambtenaar wilde meedenken hoe we dit mogelijk konden maken en Peter kreeg het ook op zijn werk geregeld. En ook een superfijne dame op het reisbureau die met goede suggesties kwam en voor wie geen vraag te gek was.

En nu is het bijna zover... Nog maar 5,5 weken. 5,5 Weken waarin nog ontzettend veel moet gebeuren. Nog zoveel te regelen, uitzoeken, klaar leggen, aanschaffen.. En toch hebben we ook al heel veel gedaan, gelukkig. En de rest regelen we onderweg wel. Is er nog ruimte voor verrassingen...

Wat gaan we doen? Voor degenen die het nog niet weten, we gaan 10 maanden reizen. De wereld over.
We gaan naar Canada, dan Californië, Costa Rica, Peru, Brazilië, Argentinië, Nieuw-Zeeland, Australie, Indonesie, Singapore en Thailand.
We gaan ons verplaatsen met grotere en kleinere vliegtuigen, taxi's, gehuurde auto's, auto met tent op het dak, bussen, camper, camper met tent op het dak en boten.
We zullen slapen in hotels, B&B's, hostels, op het dak van de auto, in een tent, in de camper, in het vliegtuig en we zullen hier vast nog wat aan toe gaan voegen.
We hebben enkele excursies al geregeld (Alcatraz, Machu Picchu, dino's opgraven in Argentinië (voor onze jonge paleontoloog)), en een heleboel zien we wel. Ideeën genoeg. En soms is een dag niets ook fijn.

Nu eerst nog deze 5,5 weken zien door te komen...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pepijn:
    9 juni 2018
    Wow te gek dat jullie droom gaat uitkomen. Echt fantastisch.
  2. Annelies:
    9 juni 2018
    Oh, te gek zeg! Wat waanzinnig! Tikkeltje jaloers.... het zinnetje zit bij ons ook vaak in het hoofd, maar we hebben nooit actie ondernomen..... veel plezier met de voorbereidingen!
  3. Yvonne:
    9 juni 2018
    Wat een belevenis! En wat een kado om dat samen te kunnen doen
  4. Gerlinde:
    9 juni 2018
    WoW wat fantastisch ! Heeeel veel plezier en geniet ervan !!!
  5. Wim en Liesbeth Wessels:
    9 juni 2018
    Geweldig. We willen jullie graag volgen met jullie avonturen.
  6. Franka:
    10 juni 2018
    Heel veel plezier met z'n 4-tjes. Het zal een onvergetelijke ervaring worden!
  7. Renée Braam-Moize de Chateleux:
    12 juni 2018
    Ik ga met veel belangstelling jullie reis volgen!
  8. (Juf) Marieke:
    20 juni 2018
    Ik ga jullie zeker volgen! En misschien kan ik zo hier en daar nog een tip geven, want ik ben op een aantal bestemmingen ook geweest: Californië, Costa Rica, Peru, Indonesië en Thailand. Allemaal prachtig, het is zoooo gaaf om de wereld te ontdekken! En zoals jullie het gaan doen, dat is helemaal geweldig. Een vol programma, maar toch de tijd om het anders te doen als het zo uitkomt. Veel plezier nog met voorbereiden, spannend allemaal!
  9. Renata:
    1 juli 2018
    Wow! Wat leuk! Ik wens jullie veel succes en plezier. Als jullie langs Rio de Janeiro komen, laat mij even weten. Misschien kan mijn familie iets voor jullie betekent. Groetjes, Renata (Awena).
  10. Renata:
    1 juli 2018
    "betekenen" ;)
  11. Sonja van Timmeren:
    15 juli 2018
    Lieve allemaal, bijna is het dan zover! Fijn dat ik jullie heb mogen ontmoeten en een beetje leren kennen. Geniet....Patagonië is ook een droomplek waar ik ook ooit hoop een kijkje te mogen nemen, benieuwd naar jullie verhalen en foto's! Dikke knuffel voor Mila en groetjes aan allen! Samen lachen, samen huilen, samen reizen en dicht bij elkaar zijn! Liefs Sonja